fbpix Tips en tricks voor het herstellen van uw verwarming
Logo Dingdone
Heeft u een vraag?
0497/30 30 30

U heeft hulp nodig bij het hertsellen van uw verwarming of boiler

Stappenplan voor het controleren van uw verwarming of boiler.

Voelt u een temperatuur verschil in huis? Bent u naar het werk vertrokken met een koude douche? Wanneer de verwarming niet werkt, heeft u 1 van de volgende 3 situaties.

  1. Geen warm water
  2. Geen verwarming
  3. Geen warm water, geen verwarming

Deze 3 problemen kunnen traag gebeuren of net heel snel net wanneer u een douche neemt. Een verwarmingssysteem dat niet werkt, kan best nagekeken worden door een gecertificeerde professional. U bent geen expert maar u kunt wel alvast een aantal dingen controleren. Op die manier kan uw technieker het probleem sneller oplossen.

Kijk even na of het probleem uw boiler is of het opwarmingssysteem? Het kan ook beiden zijn.

Stappenplan voor het herstellen of voor de voorbereiding van uw interventie

Geen verwarming Geen warm water Geen verwarming en geen warm water

Natuurlijk heeft u gekeken of de kleppen van uw radiator open staan?

U heeft naar de thermostaat gekeken en gezien of die opstond op uw juiste progamma? Als u thermostaat niet werkt, vraag om hulp.

Heeft u gecontroleerd of u warm water heeft? Zo ja, lees even verder. Zo nee , kijk dan bij kolom 3, dan kan er een probleem zijn met uw boiler.

U heeft wel warm water, de thermostaat werkt maar de verwarming doet het niet, dan is er een probleem met de circulatiepomp.

We raden aan een expert te contacteren

U heeft gekeken of de verwarming werkt? Ja, lees da verder. Nee? Kijk dan naar kolom 3. Misschien is uw verwarming stuk.

Uw verwarming werkt maar u heeft geen warm water? Dan is er een probleem met de boiler. Contacteer een expert

Staat de verwarming aan? Kijk of u warm water heeft.

Controleer of de waterdruk van uw boiler boven 0 zit Als er waterdruk is, lees dan verder. Is er geen waterdruk? Probeer dan water toe te voegen of contacteer een expert.

Hoort u de vlam wanneer u warm water open zet? Als u niets hoort dan is er wellicht een tekort aan gas toevoer of zit het probleem in de binnen kleppen van uw boiler. Daar contacteert u best een expert voor.

Boiler geeft een error code aan. Onzeker hoe verder te gaan? Contacteer ons hier voor een expert.

Laste stap voor u om te controleren...

Gas boiler: Is uw hoofdkraan voor gas open? Indien ja, dient u best een interventie te boeken. Indien de hoofdkraan dicht was, open deze en controleer of uw boiler begint te werken. Onzeker hoe verder te gaan? Contacteer ons hier voor een expert.

Mazout boiler: Zit er nog voldoende brandstop in uw mazouttank? Is de toevoer naar uw verwarmingsinstallatie open? Nog steeds niet opgelost? Vraag hier voor hulp.

    Indien u verdere hulp nodig heeft, kan u best de volgde informatie bezorgen:
  1. Het merk van uw boiler,
  2. Waar u boiler is geplaatst in uw huis
  3. idealiter de ouderdom en het modeltype

Dit zal de hersteller een goede eerste kijk geven op de situatie en zal hij/zij u snel kunnen verhelpen.



Het probleem is gelinkt aan andere elementen in uw verwarmingssysteem

De meest voorkomende situaties met uw verwarming

Heeft u niet gevonden wat u zocht? Zijn er ander problemen? Zo komt u erachter wat het probleem is.

  • Uw boiler gaat in beveiliging toestand. Soms springt uw boiler op en af. Het lukt u om de boiler terug te laten draaien door deze terug af en terug op te zetten. Het probleem is waarschijnlijk:
    • Niet genoeg waterdruk in de boiler. Uw verwarmingssysteem heeft te weinig water en gaat daardoor in beveiliging toestand.
    • Uw CO2 evacuatie werkt niet goed genoeg. Dit kan leiden tot een hogere CO 2 concentratie in de uitlaatleiding dichtbij uw boiler. Dit is een veiligheidsprobleem en heeft dringend toezicht nodig! Mogelijke oplossingen verschillen van een onderhoud van de boiler tot het aanpassen van de leiding om toekomstige problemen te vermijden. U vraagt beter de hulp van een expert.
  • Water druk vermindert en de waterdruk moet meerdere keren aangepast worden.
    • U heeft waarschijnlijk een lek in uw boiler. Dit begint klein en eerst voelt u geen verschil. Maar als uw water moet toevoegen aan uw verwarmingssysteem, dan is dit meestal water met een hoger zuurstof gehalte. De zuurstof zorgt voor een verhoogde druk in uw leidingen en verhoogt daarmee ook het lek. U vraagt beter de hulp van een expert.
  • Water onder of naast de boiler
    • U kan een lek hebben, dichtbij uw boiler. U zorgt beter voor de juiste oplossing om uw boiler in de beste conditie te houden.
    • U zit met een lek in uw boiler? Laat er naar kijken.
  • Verwarming werkt maar niet zoals het hoort.
    • In dit geval zijn zowel uw verwarmingssysteem als uw boiler in orde maar werkt uw regulering niet goed. Indien u een buiten sensor heeft, is er configuratie probleem of werkt de sensor niet meer.
    • Als u over een thermostaat beschikt, dan moet u misschien uw verwarming progamma aanpassen. Meer en meer boilers, werken met een slimme thermostaat die het internet gebruiken om de buitentemperatuur op te meten. Maar nog veel boilers zijn verbonden met de thermostaat door kabels in de muur.

Niet 100 % zeker? Boek uw onderhoud in 3 stappen of krijg hulp door een onderhoud aan vaste prijs.

Tips voor uw boeking:

Kopieer en plak de meest relevante versie van uw probleem in uw reservatie. U wint tijd en onze techniekers zijn goed voorbereid om zo snel mogelijk uw probleem te kunnen oplossen.

Probleem niet opgelost?

Een slechte ervaring gehad?

Geen tijd om het zelf te doen en u had al iemand over de vloer om het probleem op te lossen? Was u teleurgesteld over de prijs van uw onderhoud? Kon uw lokale technieker het niet oplossen? Twijfelt u om nog eens iemand te laten komen?

Stuur ons een korte beschrijving van uw verzoek en wij sturen de juiste, professionele technieker wanneer het u past. Of neem rechtstreeks contact met ons op (Whatsapp) en wij nemen contact met u op voor het vinden van de juiste oplossing.

In elk geval, krijgt u van ons een vaste prijs en betaalt u alleen na de herstelling, wanneer u tevreden bent. Enkele dagen na de interventie vragen wij u graag uw mening. Bekijk ook zeker even onze meest gestelde vragen.

Raak niet gefrustreerd, vraag een tweede mening

U heeft gezocht op Google voor een hersteldienst van uw verwarming, of u heeft iemand zijn telefoonnummer gekregen, en deze persoon was zeker van zijn oplossing, maar u bent er niet zeker van dat u geholpen bent. Daarbovenop is het verlies aan comfort een onderwerp geworden aan het avondeten.

Misschien is het ondertussen al de tweede of derde keer geweest dat u hetzelfde probleem heeft of moest u nog een extra onderdeel aankopen dat u niet wist. En nog steeds is uw probleem niet opgelost. Misschien heeft u net een renovatie achter de rug en weet u niet of u een tweede mening nodg heeft. Er is misschien al een hersteller langsgekomen en heeft u een volledig uur aangerekend voor 5 à 10 minuten werk terwijl uw probleem nog steeds niet opgelost is.

Erger nog, u heeft het probleem misschien al enige tijd en heeft u geprobeert om het probleem te verhelpen door uw verwarmingsinstallatie, boiler of sanitair te manipuleren... oftewel door het te herstarten, door beveiligingen uit te zetten of door instellingen manueel aan te passen. Hoe langer deze situatie zich blijft voordoen, hoe groter de kans dat uw installatie ernstige schade kan oplopen. Uw volgende interventie zou uw probleem daarom moeten oplossen!

Hoe verloopt een Dingdone interventie? Hoe bereid ik me voor?

Zorg voor ruime toegang

Maak genoeg plaats zodat de expert genoeg ruimte heeft, onze technieker kan dan makkelijker meteen aan het werk.

Hou de telefoon bij de hand

U krijgt een bevestiging van uw afspraak per email en een telefoontje van de expert om het tijdstip te bevestigen. U hoeft niet lang te wachten en u weet tevoren wanneer u de technieker kan verwachten. Na een telefoontje, heeft u de gegevens van de technieker en kan u hem contacteren indien u de afspraak wilt wijzigen. U kan een uur van tevoren uw afspraak wijzigen.

Deel uw foto’s met de DingDone technieker

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Stuur daarom een aantal foto's door naar uw technieker via WhatsApp. Hierdoor kan hij zich beter voorbereiden op uw interventie en kan hij ervoor zorgen dat hij de juiste onderdelen bij zich heeft. U kan natuurlijk ook altijd een email naar info@dingdone.be.

Iets onverwacht in uw planning? Geen probleem, wij zijn flexibel!

U kan annuleren of uw interventie gratis herboeken tot één uur voor het afgesproken tijdstip. Neem hiervoor rechtstreeks contact op met uw hersteller. Indien hij hiervan niet op de hoogte is, gaat hij ervan uit dat u op de afspraak bent.

Boek uw oplossing nu!
Plan uw herstelling

Boek uw herstelling
in 3 simpele stappen

BOEK UW HERSTELLER

Heeft u een vraag?
Hoe kunnen wij u helpen?

Contacteer ons!
0498/20 20 20
Ons beveiligd betaalplatform
Logo Visa Logo Mastercard
U betaalt enkel na de interventie en met uw goedkeuring!